Czym jest i jak jest zbudowana piłka gimnastyczne

Czym jest i jak jest zbudowana piłka gimnastyczne

Piłka rehabilitacyjna, zwana także piłką gimnastyczną, zbudowana jest z odpornego tworzywa sztucznego PCV lub gumy, które wykazują właściwości antypoślizgowe, i nadmuchana powietrzem. Ważne, by wybierać piłki z atestami, co daje nam pewność że w razie przekłucia powoli ucieknie z nich powietrze (piłki bez atestu mogą „strzelić” stając się zagrożeniem dla osób przebywających w ich pobliżu).

Budowa piłki – piłka to tylko pcv lub guma i wypełniające ją powietrze

Piłka jest przyrządem o niezwykle szerokim zastosowaniu. Wykorzystuje się ją zarówno w treningach sportowców jak i do celów rehabilitacyjnych, dlatego może być stosowana przez każdego, bez względu na wiek czy formę fizyczną. Piłka świetnie odciąża kręgosłup, jest pomocna w treningu ogólnorozwojowym, szczególnie nadaje się do wzmacniania mięśni grzbietu, zwiększania ruchomości w stawach oraz korekcji wad postawy.

Sport – rehabilitacja – siedzenie

Najważniejszą jej zaletą jest wpływ na mięśnie głębokie- nie możemy ćwiczyć ich świadomie, ale pracują za każdym razem, gdy „łapiemy” równowagę. Dlatego właśnie piłka, która nie jest stabilna i wymaga ciągłej pracy nad zachowaniem odpowiedniej postawy, aktywuje głęboko położone mięśnie wzmacniając je, uelastyczniając i rozciągając. Przekłada się to bezpośrednio na to, że kręgosłup jest lepiej chroniony oraz występuje mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia wad postawy.

Głowna zaleta piłki – wpływ na mięśnie głębokie

Tak więc wykonując tradycyjne ćwiczenia na piłce stawiamy przed naszym ciałem dodatkowe wyzwanie, co pozwala zwiększyć zakresy ruchu, zapobiega też nadwyrężaniu stawów.
Oprócz typowego zastosowania- do ćwiczeń, piłka rehabilitacyjna świetnie sprawdzi się w roli krzesła. Długie przesiadywanie na krześle przy biurku powoduje dolegliwości bólowe oraz zmęczenie tkanek przykręgosłupowych. Wynika to ze zbyt małego odżywienia i dotlenienia tkanek oraz ucisku naczyń i nerwów podczas długiego siedzenia w jednym miejscu. Siedzenie na piłce wymusza prawidłową postawę i zmusza mięśnie głębokie do stałej, ale niezauważalnej dla nas pracy. Jednym słowem- ćwiczymy po prostu siedząc!
Piłka może zastąpić nam ławeczkę treningową, pozwoli urozmaicić wiele ćwiczeń, lub też je utrudnić, gdy organizm przyzwyczai się do pewnych obciążeń nie wykazując progresu w ćwiczeniach.
Możemy na niej ćwiczyć praktycznie wszystkie grupy mięśni, łącznie z wspomnianymi już głębokimi, które pracują tylko w ćwiczeniach wymagających utrzymania równowagi.