Koktajle jako metoda na spokojny i dobry sen

Koktajle jako metoda na spokojny i dobry sen

Gdy problemy ze snem nie spowodowane są chorobą najprawdopodobniej przyczyna jest ostatni posiłek. Zbyt tłusta kolacja powoduje, że cały organizm angażuje się w jej trawienie, temperatura ciała wówczas wzrasta, co opóźnia zapadanie w sen. Na dobry sen potrzebujemy też ukojenia nerwów, które zapewni witamina B, tryptofan, magnez oraz kwasów omega 3 usprawniających pracę mózgu.

Co więc jeść na kolację aby nasz sen nadszedł szybko i był spokojny? Polecamy koktajl, który w formie płynnej szybciej się strawi a jako główne składniki zieleninę bogatą w relaksujące właściwości i aromaty jak melisa, mięta czy lawenda oraz niskokaloryczne owoce jak maliny, jagody, truskawki czy bogate w potas, magnez i witaminy banany. Nie zapominaj też o orzechach, które wspomogą prace mózgu, najlepiej w formie mleka roślinnego.

Nasza propozycja na pyszny i przynoszący ukojenie przed snem koktajl:
Składniki:

  • garść świeżych liści melisy,
  • 1 banan,
  • szklanka mleka migdałowego.

Zmiksuj wszystkie składniki do uzyskania jednolitej konsystencji koktajlu i pij na godzinę przed snem. Możesz zastąpić świeże liście melisy herbatką z melisy.

Co to są właściwie zielone koktajle?

Zielone koktajle to o przepisy, pomysły i inspiracje na proste i pyszne zielone koktajle, szejki, smoothies, smufi, smuti ???? Miksujemy lub wyciskamy zielono listne warzywa z owocami tworząc koktajl o samych zaletach, jakich?

zielone koktajle

Zalety zielonych koktajli

Jedną z największych zalet koktajli obfitujących w chlorofil jest ich oczyszczające działanie w układzie pokarmowym i wydalniczym, z czym wiąże się oczyszczenie krwi, limfy i płynów wewnątrzkomórkowych. Ciało oczyszczone jest sprawne, dobrze trawi, dobrze przyswaja, a jego właściciel jest pełen energii i wigoru. Zielone warzywa to naturalne źródło nie tylko chlorofilu, ale również witamin i mikroelementów.
Wypicie 2-3 filiżanek zielonego szejka dziennie gwarantuje, że spożywamy wystarczającą ilość zielenin, które w stanie surowym są często trudne do jedzenia (gryzienia) ze względu na ich budowę (twarde liście, nerwy)

Podstawowe zasady komponowania ZIELONYCH KOKTAJLI

  1. Komponujemy swój koktajl ze składników, które posiadamy w domu lub zakupiliśmy na bieżąco w myśl zasady:
    ZIELENINA+OWOCE (ewentualnie +PŁYN+SUPER ŻYWNOŚĆ+ SŁÓD)
    czyli:
    1 -2 garści zieleniny (do wyboru lub miks: jarmuż, roszponka, rukola, szpinak, seler naciowy, pietruszka, sałata, ale też brokuł czy kapusta itp)
    +
    1-2 lub 3 szt. owoców (do wyboru: jabłko, gruszka, pomarańcza, cytryna, mandarynka, pomelo, grejpfrut, winogrona, kaki, melony, ananas, mango, kiwi, a także mrożone: truskawki, maliny, owoce leśne itp) lub warzywa (do wyboru: ogórek, papryka, marchewka, pomidor, burak, dynia, cukinia, itp)
    +
    płyn ok. 1- 2 szklanek, do uzyskania takiej konsystencji smoothie jakie TY lubisz (do wyboru: woda, woda kokosowa, soki świeżo wyciskane, pomarańczowy, jabłkowy itp, ewentualnie mleko roślinne np. migdałowe, orzechowe, ryżowe, kokosowe i inne, możesz je zrobić samodzielnie.
    +
    opcjonalnie: super żywność (do wyboru: siemię lniane, jagody goji, nasiona chia, chlorella, spirulina, młody jęczmień czy pszenica, kakao, babka płesznik itp )
    +
    opcjonalnie: jeśli musisz, coś do posłodzenia ( do wyboru: daktyle, stewia, ksylitol, miód, syrop z agawy, daktyli czy klonowy itp) najczęściej koktajl jest słodki dzięki owocom, lub kwaśny bo takie owoce wybrałaś i to jest jego pyszny smak ????
  2. Postarajcie się komponować tak zielone koktajle, aby nie jeść cały czas tych samych warzyw i owoców tylko je urozmaicać
  3. Nie trzeba chyba przypominać o myciu owoców i warzyw a najlepiej zakupie ich z jak najlepszych źródeł ????