Skuteczne sposoby na ból odcinka szyjnego

Skuteczne sposoby na ból odcinka szyjnego

Bardzo często budzisz się z bólem szyi? Jakikolwiek ruch głową sprawia Ci ból? Masz już dość tych uciążliwych dolegliwości i chcesz coś w końcu z nimi zrobić? Przed Tobą krótka ściąga ze skutecznych sposobów na pozbycie się bólu odcinka szyjnego.

Dlaczego szyja boli?

Zanim poznasz sposoby na ból, dobrze wiedzieć, dlaczego właściwie szyja boli. Szyjny odcinek kręgosłupa odpowiada za prawidłową pozycję głowy. W związku z tym - cały czas pracuje, co wiąże się ze sporym wysiłkiem. Kto jest najbardziej narażony na ból karku? Osoby pracujące w pozycji siedzącej, najczęściej przy komputerze i kierowcy. Takie dolegliwości pojawiają się również w efekcie tzw. “krzywego spania”. Regularne utrzymywanie nieprawidłowej postawy ciała może skończyć się zmianami zwyrodnieniowymi odcinka szyjnego kręgosłupa. Proces ten zaczyna się od niedokrwienia tkanek przechodzącego w zaburzenia odżywiania stawów. To wszystko prowadzi do zwyrodnienia stawów, przez co ból będzie stawał się coraz bardziej uciążliwy.

Jak radzić sobie z bólem szyi?

Jest kilka skutecznych sposobów na radzenie sobie z bólem, a także na zapobieganie jego powstawaniu. Profilaktyka jest niezwykle ważna dla Twojego zdrowia, co zdecydowanie podkreśla znane powiedzenie, że “lepiej zapobiegać niż leczyć”. Na co możesz się zdecydować?

Dzięki specjalnie wyprofilowanym poduszkom możesz zadbać o swój kręgosłup już podczas snu. Takie rozwiązanie jest idealne, gdy problemy z bólem kręgosłupa szyjnego już Cię dotyczą, ale także wtedy, gdy chcesz zadbać o profilaktykę. Bo spać na poduszce ortopedycznej powinien każdy, jeśli własne zdrowie jest dla niego priorytetem. Jakie korzyści przynosi sen na poduszce ortopedycznej? Pomaga w zaburzeniach snu, migrenowych i napięciowych bólach głowy, zespołach bólowych i przeciążeniowych kręgosłupa. Sprawdzi się także w przypadku dyskopatii - szczególnie szyjnego odcinka kręgosłupa, a także przy odczuwaniu mrowienia i drętwienia rąk. Anatomiczny kształt poduszki ortopedycznej skutecznie odciąża kręgi szyjne i rozluźnia mięśnie znajdujące się w obrębie szyi i karku. Spanie na takiej poduszce pozwala zachować prawidłową pozycję ciała i kręgosłupa podczas snu, a także skorygować ustawienie obręczy barkowej. Dzięki temu ból związany z “krzywym spaniem” możesz pożegnać na zawsze.

Kolejnym świetnym sposobem na uniknięcie lub pozbycie się bólu kręgosłupa szyjnego jest regularne wykonywanie ćwiczeń pilates. Pilates to zestaw ćwiczeń stworzonych do wzmocnienia całego ciała, zwłaszcza mięśni głębokich, odpowiedzialnych za zachowanie prawidłowej postawy. Dodatkowo pięknie rzeźbią sylwetkę i pozwalają na zrzucenie nadwagi. Ten system ćwiczeń ma pozytywny wpływ na kręgosłup szyjny - rozluźnia mięśnie i pomaga rozruszać stawy, zapobiegając zwyrodnieniom kręgosłupa.

Masaż to jedna z najbardziej skutecznych technik radzenia sobie z bólem mięśni i powięzi. Dzięki różnego rodzaju masażerom - można tu wymienić masażery elektryczne, ręczne, rollery i piłki - możesz taki skuteczny masaż wykonać samodzielnie w domu lub biurze. Taki punktowy, głęboki masaż pozwala na rozluźnienie mięśni i zlikwidowanie napięcia.

Przeciążone mięśnie karku bolą i potęgują uczucie sztywności. Skutecznym rozwiązaniem mogą okazać się taśmy kinezjologiczne (tzw. taping). Istnieje wiele sposobów oklejania i rodzajów nacięć dlatego dobrze powierzyć tę czynność specjalistom. Taping to bezinwazyjna metoda pomagająca zwalczyć bóle układu mięśniowo-nerwowego. Poprawiają krążenie krwi, likwidują obrzęki, redukują napięcia mięśni, zwiększają stabilność stawów i eliminują możliwość wykonywania nieprawidłowych ruchów. Dzięki temu skutecznie wspomagają walkę z bólem nawet 24 godziny na dobę - nie powodując przy tym dyskomfortu związanego z noszeniem taśm.

Dolegliwości związane z bólem odcinka szyjnego kręgosłupa, bólem karku i barków dotyczą większości z nas. Dlatego warto znać metody radzenia sobie z takim bólem, a przede wszystkim dobrze wiedzieć w jaki sposób zapobiegać jego powstawaniu.